Ja!

Yes! I brist på annat att göra och att jag känner att Victor tagit ett ganska starkt överhuvud över denna blogg så har jag känt att jag borde ta mig i kragen och göra ett inlägg av en vettigare natur. Men jag finner det inte speciellt tillfredsställande att köra på standard modellen och tala om händelser och vardagen. Då jag personligen inte finner denna typ utav läsning speciellt intressant eller givande och en utav mina viktigare riktlinjer i livet är att leva som man lär och inte idka hyckleri. Då jag skulle finna det ganska ironisk om jag satt och skrev sådant som egentligen avskyr (Men ändå läser, hmm).
Följdfrågan på min grundliga tanke blev ju då, Vad ska man då skriva om? Och jag funderade ett tag gjorde väl dock ingen större utläggning. Men kontentan var i alla fall den att det visade sig inte så väldigt lätt att bara spontant välja ett ämne. Det kan ju vara en fördel med att köra på "standard" modellen. Då det smidigt kan övergå från semi ovärt dill till ett vettig resonemang och givande utläggning om något.
Men i alla fall så ville jag ju inte gå "dit". Vilket resulterade i andra tankegångar om varför jag inte kunde komma på något vettigt att skriva om. För jag känner ju att jag stundtals har en relativt god fantasi som borde gynna mig i en sån här situation. Men uppenbarligen så gjorde det ju inte det. Tankarna flyter vidare och jag undrar hur man lättast krystar fram en text. Jag skulle ju kunna sätta mig ner och bara rada upp slumpmässiga tankar.
Banan...
Inte fruktansvärt givande om jag får ge min åsikt. Jag skulle ju kunna gå in mer på djupa i dessa slumpmässiga tankar. Men vad finns det att hämta med att skriva en utläggning om bananer. Visserligen kan man ju finna viss komik i det och ändå få ut något utav det. Vid närmare eftertanke är det kanske inte helt fel att välja sådana ämnen. Men problem kan ju vara att man inte får igång någon diskussion och då får det blir en mer faktaorienterad text. Vilket jag då inte insitter tillräckliga kunskaper för och skulle endast ta mitt kära Wikipedia till hjälp. Vilket då inte skulle ge mig speciellt mycket. Då det är en ganska stor tillfredsställelse i att föra resonemang och faktiskt uppnå någon form utav logisk slutsats.
Men som ni ser så lyckades jag ju krysta fram en text om att inte kunna krysta fram en text. Så detta får vi väl hoppas tyder på att det skulle kunna ta sig.
(Nu ska leta fram en slumpmässig bild så ni inte bara får en vägg av text i ansiktet)
yeh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0