Kovalam- för att stranden äger

Efter en bussresa på 6 timmar med mycket, gas-broms, tut, svettiga lår mot lädersäten, intima möten med lokala indianer och självklart en massa nära-döden omkörningar så har vi från Cocchin hamnat i vad som enligt indianerna själva är "Guds rike" -Kovalam.

Och tja, varför inte. Kan man få ett schysst rum med A/C och balle(skämtsamt ord för balkong kära mor) bara 7 m ifrån havet för 90 spänn natten så måste det ju betyda att någon sorts övermänsklig varelse haft ett finger med i spelet. Eller så är det bara ett vanligt billigt, bra hotell vid en fin strand. Vem vet.

Havet svalkar ju till och med här(!). Enligt säkra källor så ligger temperaturen på en 26-27-28 grader och det är rena isvaken jämfört med Thailand ska jag lova! Temperaturen ligger på sina stadiga 30-35 grader. Dygnet runt. Men nu när svalka erbjuds både i form av A/C och bad går det ingen som helst nöd på oss.

Idag har vi käkat frulle. Solat. Ätit lunch. Badat. Solat. Duschat.

Detta tänker vi upprepa de kommande dagarna, tills vi tröttnat på det och då flyger vi till Malaysia. Inte så jobbigt liv. Kan vi nu bara jaga fatt på det lokala Systembolaget så att vi kan få oss en öl på balkongen tror jag detta kommer lösa sig fint.

Och, höll på att glömma, nu har till och med mitt tarmsystem beslutat sig för att det är härligt att resa genom att börja fungera ypperligt. Tidigare har det varit lite sådär från dag till dag... Och med den äckliga tankebilden i era huvuden vill jag lämna er åt er egen vardag.

Hejhej!


Kommentarer
Postat av: Ingela Göransson

Synd att de är så torrlagda i Indien. Din mage hade nog behövt lite Jägermeister, tror jag:)
kram från mamsen

2013-03-08 @ 18:09:16
URL: http://pysseltorpet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0