MALSYIA-KL

Kuala Lumpur, vilket jävla ställe.

Att komma hit från att ha spenderat en månad med livsfarliga bussresor, apor på gatorna och inte ett 7-11 inom landets gränser är som att bli född på nytt.

Detta är helt klart den modernaste staden jag någonsin varit i. Allt är nytt. Allt är rent. Allt är platt. Allt är fixat och allt finns inom gångavstånd.

Igår softade vi runt och kollade in Chinatown bland annat. Vi gick löss lite på shoppingen(med våra mått mätt) och lyckades ändå inte göra slut på en dagsbudget.

Idag har varit en sådan jävla svulldag att jag inte varit med om dess like! En månad i Indien och 8,5 kg lättare så är det verkligen en fröjd att få sätta tänderna i KFC's friterade kyckling, en cheeseburgare, dricka en Frappucino osv.

Men som sagt, idag har slått alla tidigare skådade gränser! Dagen började ändå helt ok med en löptur på 4 km, i skuggan av twin towers, innan frulle men sen vid lunch började det balla ur. En stor portion snow ice(typ isglass fast glass), sedan en våffla med choklad, en glass, en Frappucino med grädde, en MEGA(!)crêpe(vilken var mer som en tratt) fylld med glass, grädde, frukt och självklart choklad. Sen käkade vi sushi som två galningar(billig och sjukt god!) och sen när vi var på bio och såg Django unchained toppade vi magsäcken med popcorn(både saltade och caramel), gelegodis och varsin stor cola.

Jag har aldrig kännt mig så äcklad av mig själv som efter den där crêpen. Men i övrigt har det varit underbart att få släppa på tyglarna lite och bara gå loss. Det värsta/bästa är att vi kunde gått ut ändå hårdare. Det finns så mycket coola och onyttiga saker som man vill pröva att man blir tokig.

Det bästa är väl ändå att vi inte heller idag gjort av med en dagsbudget...

Nog om matprat. Filmen vi såg var sjukt bra! Vi bor på ett jättemysigt hostel med underbara människor, pratar iväg en kväll på ett kick. Imorgon lämnar vi KL för att ta oss nordväst mot Penang. Ska vara coolt.

Nu är jag så trött att jag redan tappat mobilen i ansiktet en gång. God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0