Hej

Okej, började skriva meningen "Tänker inte ta hänsyn till uppehållet" i någon form av "jag är en rebell som inte bryr mig om vad du som läsare tycker"-anda. Men okej en recap för er ickeexisterande läsare skulle absolut kunna vara på sin plats och även roligt för mig själv.
 
Sen tryckte jag på enter och insåg att det enda jag gjort sen senaste inlägget är att flytta till Göteborg och börjat på Chalmers(vilket iofs inte är så lite), blivit singel och tagit del av ALLT vad studentlivet har att erbjuda.
Jag trivs bra.
 
Men nu till min poäng jag tänkte lätta mitt hjärta i en form av kommunist-hippie-misantrop-nihilist-anda.
Såg att, vårat statliga, Apoteket hade en reklamaffisch i en busskur för att kränga julklappar(hade inte apotekets hemsida legat nere vid just denna tidpunkt så hade det nog suttit en bild på den här) så som chokladtryffel och honung. Där en viss procent gick till unicef.
Ser ju jättetrevligt ut spontant vid första anblick, "Så trevligt med julmys och man hjälper ju till också".
 
1. Vad har ett statligt Apoteket för validitet till att marknadsföra sådana produkter?
2. Jag tycker att det är fult att försöka driva konsumtionsmönster med att sälja chokladtryffel där konsumtionen drivs av att man är god när man lyxkonsumerar och en liten del av överskottet går till någon behövande. När man egentligen kunde skippa chokladen och gett till någon behövande.
 
Sen för att vara lite kritisk så kan det ju vara genuint goda satsningar i grund och botten. Samtidigt som det lika gärna kan vara just som jag ponerar i texten ovanför, ett medel för att driva konsumtion.
 
Vet inte ens var jag vill komma, sitter här och svamlar efter att ha shottat lite ryssvodka.
 
Var snälla mot varandra och låt er inte luras av marknadsföring. Undvik någon lyxkonsumtion och ge till någon behövande, även om jag är en hycklare och inte lever som jag lär.
 
puss!
 
PS.
Det här kan nog vara bland den mest osammanhängande och sämst strukturerade texten i mannaminne.
Men det är okej.
DS.

RSS 2.0