Aa jo hej där

Började dagen hyffsat tidigt, det kändes ialf som det var tidigt. Men efter dusch, alvedon och gröt var man människa igen. Fick värma upp pjäxorna lite innan jag kunde ge mig av, hade glömt dem ute i garaget så spännen hade fastnat. Semigött.

Sen dess har det varit full fart hela dan. Första gruppen började 10 och sista slutade 15.30. Är betydligt svettigare än vad det låter, bokstavligt talat för en gångs skull. Men det har varit riktigt kul, ungarna var glada och man kunde ju knappast vara annat själv när det var strålande solsken. Nästan löjligt hur glad jag blir när det är sånt väder som det varit idag, lycklig djupt nere i själen typ.

Efter genomförd arbetsdag så hann jag cutta upp baksidan på låret pga av en skida som löste ut för en halvstompad landning, inte jätteskönt. Sen vart det donk1 med Linus, för skrällens skull. Blev uppriktigt ledsen när det inte fanns någon Big Tasty Bacon. Hade väntat på den mycket länge och med tanke på att klockan då var fem och jag bara hunnit äta en svettig fralla i lunchpausen var jag beredd att döda för lite Bacon. Men nejdå, den hade "utgått". My ass.

Kul att det tog lika mycket plats att skriva om donken som en arbetsdag. Säger nog en del om mig...

Men nu sitter jag här i min fantastiska Uglisuit och däckar av trötthet typ.

Men jag skulle få lite pizza så det löser sig nog.

Sen har jag kommit fram till att det är den 27:nde December idag också. Vilket innebär att denna soliga vinterdag fyller min älskade lilla storasyster år! Hon har halkat runt här i Gökhem i inte mindre än 20 år nu, beaktningsvärd ålder minsann. Tant blir hon nu, vilket jag tycker är mycket roligt. Så hjärtliga gratulationer till henne! Ska sanningen fram så vill jag väll påstå att jag tycker om henne en hel del, kanske till och med älskar vissa dagar.

Så grattis på dig Fia!

Efter genomförd facebookkoll så insåg jag att hon inte varit ensam om att titta fram den 27:nde, hade 4 till som bestämt sig för det. Lite funny osv.

Men nu ska jag sova, hoy



Söt som få och minst lika gammal, grattis Tant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0