Dan före dopparedan

Började dagen med att ha gemengång på uthyrningen i backen och gjorde upp jobbschemat, BrödernaBra ska rocka tillsammans Nyår och Nyårsdagen... kan bli riktigt roligt.

Men sen har jag jobbat en julstämning som nästan har blivit lite pervers till slut, från noll till max på några timmar är rätt bra vill jag påstå.

Julstädade med julspellistan på max, plockade ut det lilla julpynt jag kände att jag orkade med. Och sen blev det julgodisbak med mina älskade syskon, så klyschigt det bara kunde bli men ohh så roligt och mysigt. De är ju faktiskt två rätt söta idioter som jag älskar över allt annat. Sen är vi ju fånigt bra på att baka också, just saying.

Lite pre-julmiddag med familjen sen, mysfaktor steg ytterligare lite för att avslutas med att titta på The Holiday tillsammans med hela familjen. Sådär sötslikig som en äkta julfilm ska vara, tårarna var inte långt borta. Fruktansvärt löjligt upplägg men skitsamma för det är lika vackert för det.

Jag hade planer på imorse att vara bitter och såga julen som en kommersiellt spoilerad högtid som tappat sin forna glans. Men jag har hunnit ändra mig under dagens gång, åh så jag ändrat mig. Nu sitter jag här i nästintill eufori och lyssnar på massa fantastiska jullåtar som jag aldrig någonsin hört förut och ångrar att jag inte började med detta för någon vecka sen... Sen kan det ju faktiskt varit så att jag bara var lite morgonbitter imorse...

Dock tycker jag man ska skänka en tanke åt dem som faktiskt inte har det lika bra i jul som alla föreställer sig, de som förlorat någon nyligen, eller måste spendera helgen ensam och utanför.

Spoilade lite den stämningen jag byggt upp kände jag nu, vilket inte var meningen. Men det som är julens viktigaste budskap enligt mig är att man ska sprida extra mycket kärlek och omtanke till sina medmänniskor! Få dem att förstå att de betyder mer än vad de tror. Bara vara sådär löjligt julglad och trevlig, de värmer både en själv och andra.

Så nu hoppas jag att ni alla har en riktigt fantastisk julafton!

(Och sörj inte över att den är slut så snabbt, jag tänker njuta av julen till februari. MINST!)

GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0