Lite förbättrat!

Ja, som titeln säger så är läget lite förbättrat och känner mig ändå relativt harmonisk. Hade bra flyt på språket kände jag spontant efter att ha skrivit en formell förfrågan och ett formellt logginlägg! 
Men sedan hände diverse saker på vägen och flytet tappades snabbare än vad jag hann skriva inlägget. Men vi gör ett försök på något kreativt i alla fall.
Jag skulle kunna försöka uttrycka mina känslor runt om julen med ett semi-poetiskt inlägg. Men jag ska skona er detta. Jag får väl säga att jag håller med understående talare, man kunde haft det jävligt mycket sämre. Detta kommer då från en fruktansvärt låtsas bitter fjolla som gnäller alldeles för mycket. Sen det största och kanske mest intressanta och fina är att det är den enda högtid som inte associeras med kollektiv ungdomsfylla, detta har jag sagt förut och jag kommer definitivt att säga det igen.
Sedan så tycker jag personligen att det är fint att det också blivit en så sekulariserad högtid från att ha legat i grund i kristendomen från början, vilket alla inte håller med om då det funnits liknande högtider tidigare. Till exempel så firade vi svenskar en högtid som kallades Midvinterblot, då firade man vändpunkten på året, dvs. att det går mot ljusare tider. Men en högtid som bara blivit en högtid utan egentliga religiösa band.

Känner mig lite väl högtravande nu och lite som om jag försöker vara väldigt politiskt fin och korrekt så jag äcklar mig själv en gnutta. Så det är väl bäst att göra som de visa säger och sluta på topp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0