Så vart vi där igen

Julafton är över, eller ja. Om 29 min är den över. I år igen.

Började med en dusch för att hålla fräscheten på topp även denna dag, dränkte mig i Old Spice och knöt slipsen. Sen var det bara att åka med på juletåget. Började med fika hos farmor och sen middag med mormor med co.

Missade två minuter av Kalle Anka pga försenad julklappsöppning. Helt ok skörd med tanke på att jag fått de mesta innan, boots och boardbag osv. Men har kommit fram till att det är fruktansvärt mycket roligare att ge än att få, syster och bror blev lite smått euroforiska efter fått sina Uglisuits, Mamma lycklig över sina handdukar, Pappa över sin skjorta(vill jag tro ialf, han kan ju inte det här med att visa känslor), morfar över sin plånbok och mormor över sina burkar. Fantastiskt.

Sen har vi mest tittat på film och chillat i soffan. Som vi brukar på julaftonskvällen. Det är inte helt fel ändå.

Klämt i mig åtskilliga köttbullar och skivor med skinka, riktigt fint det med vill jag påstå.

Satte mig här och började lyssna på Jay-Z... men på något vänster snubblade jag in på jullistan igen, Nat King Coles julskiva får nog gå ett tag till. Jag blir ju bara mjuk, mysig och varm i hela kroppen när jag hör på den. Julglädje på spotify när den är som bäst med andra ord.

Tänkte njuta av en sovmorgon imorrn, och sen sitta och flöta i min Uglisuit. Känner mig lite som en dålig människa för att jag inte fick tummen ur och tog fram kameran under dagen men skit samma.

Sen bäst av allt känner jag ingen känsla över att dagen har gått för fort och jag har missat någonting. Istället är jag bara trött. Och vill att min julklapp från mig själv ska komma. Och att jag ska få börja jobba. Och att det ska bli nyår. Och att jag ska få umgås med mina älskade dumma idioter som jag även tillkännager som mina vänner.

Så god fortsättning på er!


Nat King Cole – The Christmas Song

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0