Blöt har fått en ny betydelse

Sådana här dagar önskar man att man bodde i en lägenhet i stan och jobbade på kontor och vände papper dagarna i ända.

Inte bo på landet, köra flis och tvätta traktorer i regnet.

Det sistnämda kändes väll nästan lite waste men är man blöt redan så skadar väll inte lite vatten.

Dagen började ju rätt hyffsat ändå, vaknade på ett alldeles fantastiskt dåligt humör. Värre än vanligt alltså. Sen är kylskåpet länsat så var tvungen att ta upp grötätandet igen, lagom kul. Sen satt min mor tvärs över bordet och kvittrade som en lärka och försökte sprida glädje medans jag helst av allt ville drämma iväg grötkastrullen på henne...

Men ialf, har ju fått köra lite ordentlig offroad. Fullt lass med flis efter, fyrhjulsdrift på små sketna sönderregnade "vägar" mitt ute i skogen. Kladdigt vill jag lova.

Och en sak till som gynnat med kontorsarbete: OB

En varm dusch och en mössa senare är det ju inte så farligt.

Men vad fan ska sluta gnälla och göra det bästa av situationen och åka in till badet och däcka i bastun efter gymmet. Helt ok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0