Ditt och mitt.

Kaffe på donken med markus igår efter en treflig kväll med pojkarna, sedan tänker jag mig att det lika gärna kan åkas lite longboard. Bara för att jag kan. Hinner väll vara ute i nån timme innan jag blir stannad av en kille som frågar om vägen till närmaste bankautomat. Fastnar i ett urflippat samtal med honom och mer och mer förstår jag att killen är hög som ett jävla hus och plötsligt går han ur bilen och slår sönder en bänk med sin redan gipsade handled. Snällt förklarar jag att jag har en tid att passa och drar mig där ifrån... han kommer dock efter och 10 min senare lyckas jag dock skaka av mig honom.

Promenerar då upp till pärlan och hinner sätta mig i den innan jag inser att höger bakruta är inslagen, stereon borta, alla kablar är avklippta och panelen är förstörd.

Sitter där som förlamad i nån minut och bara tittar på eländet innan jag ringer upp polisen för att göra anmälan alltmedans jag blir mer och mer förbannad på tattarjäveln som uppenbarligen har jävligt svårt att skilja på ditt och mitt. Folk som kännt mig längre vet att jag inte är den som blir arg i första taget, och ordentligt förbannad det händer knappt. Men grattis tattarjävel, du har inte bara fått en fin stereo utan du har lyckats med konststycket att få mig just förbannad. Redigt förbannad dessutom.

Inte en krona får jag på försäkringen heller.

Känns ju skönt att veta vad jag ska lägga 5000 spänn på ialf, ny stereo, ny ruta och montering av denna. För att inte nämna hur kul det kommer bli att ta itu med den kabelhärvan idioten lämnade efter sig. Eller glasskärvorna som numera finns överallt.

Dock ska anmälningshandläggare som svarade klockan 01.35 ha en eloge. Hon var mycket trevlig och förstående. Skönt att någon del av poliskåren är värd beröm ialf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0