Vaken och alert.

Far väckte mig klockan 10.38 idag genom att våldföra sig på min högra stortå. Anledningen var att jag skulle få den stora äran att köra ett lass grus in till stan åt min kär morbror. Självklart tänker jag... finns det något bättre än att köra ett löjligt överlass uppför kommunens alla värsta backar en onsdagförmiddag? Hann ju ialf slänga i mig lite frukost innan det bar iväg till grushålan för att hämta upp ... ja gissa? Och sen hann jag komma till osten innan det första majorproblemet kom, nyvaken och fortfarande lite groggy som jag var tänker jag ju inte på att jag har kärra och 4.85 ton grus på så när det kommer en liten Renault Clio i full fart uppifrån backen så är det med en hårsmån jag lyckas undvika att jämna denna med marken genom att ställa mig på bromsen och gira som aldrig förr. Ibland får man känna att man lever, som när man får inta den underbara doften av bränt gummi på morgonkvisten. Trodde knappt det var möjligt att ens göra äkta bromspår(alltså inte den sorten som återfinns i en del underkläder) med en traktor som toppar 25. Men tji fick jag!

Nu är jag i valet och kvalet mellan att jobba resten av dan eller dega i trädgården med en bra bok....

Eftersom jag nu kom på att jag ska stå i kiosken på bilbingon ikväll(gratis) så förtjänar jag nog lite vila. Skönt för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0