Glider la.

Schtekigaste körövningen i mannaminne gick av stapeln idag. Jag tackar mitt fantastiska val av klädsel, skjortkragen räddade min nacke från ett öde värre än döden. Kan ju säga att det kommer att finnas en enda tenor eller bas-nacke imorrn som inte kommer att skifta i rosenrött. Med undantag för mig då. (moahahah). Är rätt äckligt taggad på morgondagen, eller ja idag då. Om 9 timmar och 22 min ska vi släppas in i dörren som alltid är låst. Rätt mäktigt bara det liksom. Innan dess ska jag dessutom inte bara hunnit få lite skönhetssömn utan en dusch, schnagg, rakning och stryka diverse klädesplagg. Men det löser nog sig. Satt och sctekte med Margus, Ragnar och Siljebäck med pizza framför stadsteatern en bra stund efter kören och sen ramlade jag och Markus in på donken och drog oss igenom ännu en av våra episka diskussioner. Denna kan nog varit den värsta nånsin, kaffe, bränna, tvspelsupplägg, rädsla för djupt vatten, reinkarnation, mening med livet, definition av tid, upprullade ärmar på skjorta eller inte, vad är en själ, finns det nån högre makt, glass, cola eller chokladsås, går det få för mycket smarties, muggar, snö, hur snabbt vi lärt känna varandra, camsamtal som spårar... ja, om nån hade funnits på plats för att dokumentera detta hade vi ju fått en hedersdoktorsgrad i filosofi dirrmode. Men ialf, jag har schtekt på rätt bra idag så aftersun-oset ligger tätt i gökhem atm.

Och btw, käkade världens goaste lunch idag. Min älskade mor hade köpt pastasallad med kyckling och ciabatta som jag avnjöt enligt konstens alla regler på en filt i gräset med en bra bok och lite iskallt iste på det. Farligt gött vill jag påstå. Nu ska jag invänta lite trötthet tillsammans med min goda vän Marvin Gaye.



And when I get that feeling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0