Måndag morgon, vad ska man göra?

Hmm känns som det kommer bli ett svettigt långt inlägg om jag ska fylla i den lucka sen förra inlägget. Men det blev ialf mer balkonghäng och sedan rom o cola/iste och en massa Sangria. Träffade en asgo Bulgar som bodde i Sverige men inte kunde ett ord svenska(förutom stockholm är kalas). Vi vinglade ut inatten, jag urinerade på Triumfbågen och svepte en Mojito på 5 sek. Sen gled vi hemåt, eller det trodde jag ialf. Plötsligt stod jag där ute i Barcelonanatten med en vägbeskrivning av en dragen biskopsson och några promille i benen. Men med lite glitch mob i mobilen gick väll hemfärden utan missöden... om man inte räknar med att jag blev antastad av en transa...

Mojiton gjorde sig dock påmind igår då jag hade stora besvär med att få en upp och en nersida på världen, det ville mest bara bli en stor gröt. Men efter en mycket efterlängtad kaffe på Starbucks lättade dimmorna upp och vi gled runt i hamnen och schtekte. Sedan blev det självklart parkhäng, med tårta! Vi började med 2 pers och en flaska vatten, slutade med 15 pers, 3 tårtor och 1 gitarr. Helt okej ändå. Hatar de här jävlarna för att de inte ens tycker de är märkvärdigt längre, de är bara så de jobbar här. Siesta på det och bakfyllan letade sig tillbaka, så mexikanskt blev till en macka på Subway och en munk på Dunkin Coffee.

Nu sitter jag här i sängen och funderar över vad jag ska ta mig till med dagen. Och främst vad fan jag vill ha till frukost? Syster är på jobbet, matkassan är inte tom och möjliga val finns i tusental... livet är inte lätt. Övrigt finns det inte så många planer för dagen, jag glider nog ner till stranden efter frukost. Sedan måste jag vara hemma och släppa in syster när hon kommer hem och efter det skulle det nog skrällas till med strandhäng(!). Chansar dock på att vi lär hamna i parken. Insåg precis att det bara är idag, imorrn och sen en stund på onsdag som jag kan ägna åt att leva livet i Barca, sen är det ett grå-skalat Fkp som gäller. Men I guess that means I need to get out azap and enjoy myself. Puss!



Approval of Tarragona.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hey, även Fkp ska tydligen få bra väder i veckan :D Du kommer komma hem till ett strålande solsken, höhö!

2010-06-14 @ 10:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0