Men mätt är man ju.

Resan till Barcelona började kalas. Kommer in på Säve, checkar in väskan, sätter mig och ska slafsa i mig den dyraste baguette jag nånsin sett. 109 spänn för lite räkor och gurka, och jag gillar inte ens räkor. Men finns det bara det till en hungrig Ingemar så vadfan. Precis efter första tuggan går dock brandlarmet och lugnt och försynt traskar vi ut. Men när jag kommer tillbaka så är min jävla baguette borta. Inte så jävla rockigt. Men flygresan gick bra, jag kom på rätt bus och hittade rätt brunbrända och blonda syster vid rätt taxi. Rätt avezum ändå. Däckade i mitt eget lilla svettiga rum som jag blev tilldelad. Får endast plats en madrass och lilla jag, helt perfekt. Min snälla syster ruskade liv i mig framåt 10-tiden och frukosten inmundigades dagen till ära på Starbucks, fyfan vad gött säger jag bara. Hade jag bara kunnat så hade jag fan bott där inne alltså. Sedan blev det lite onödig men ack så viktig shopping. Fastnade på Newyorker igen. Den affären är fan gjord för mig. Sedan drog vi metron till något kickass-shoppingcenter med världens häftigast matvaruaffär. Jag gick runt som ett litet och ville köpa allt typ. Thaimat till lunch i en fantastiskt mysig park som jag inte vet namnet på (parkhäng är ju skiten, eller vad säger du louise?), sen tog vi oss en promenad till stranden och kollade in strandgymmet som jag förhoppningsvis kommer använda flitigt under veckan! Drog sen ramblan upp och självklart blev det en välbehövd fika på Dunkin'Coffee. Åhh dagens happyface blev det ändå när jag fick mig en jordgubbsmunk och världens största citronslush. Nu sitter vi här i den fantastiskt gemytliga studentlägenheten och jag ska ialf ta mig en pwrnap innan det blir dags för mer äventyr. Blöta sådana hörde jag talas om...


Semester är ju fan mat.


Kommentarer
Postat av: Louise

Parkhäng IS THE SHIT. Du verkar ha det rätt gött iaf =)

2010-06-11 @ 11:57:17
URL: http://hejatjejer.blogg.se/
Postat av: Victor

Det är väll helt okej ändå :)

2010-06-12 @ 10:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0