Mmm, Söndag

Midsommar, var la ändå helt ok.

Jag och Linus skulle möta upp pojkarna(Alex, Linder och Philleboi) i Lidköping för att åka lite wakeboard och sedan ta oss till Hällekis för vidare bilfärd till Lysekil. När vi anländer så har de lyckats förstöra styrningen på båten, fuckat ur propellern och sabba en kanotavslutning. Så vi sitter där och chillar och käkar godis medans Alex lagar styrningen med hjälp av buntbande och slangklämmor. När allt blev färdigt drog vi glada i hågen med gasen i botten mot Hällekis, bara för att upptäcka att bensinmätaren står och chillar på alldeles för lite för att kunna inge mod och kurage. Med andra ord var vi lyckliga att vi slapp ro hela vägen.

Sedan stuvades all skit och sprit in i bilen och taggmusiken pumpade genom högtalarna. I Götene hann vi med resans första kebabtallrik med vitlökssås(blev två totalt). Sedan åkte vi vilse, blev sura, hade löjligt dåligt med bensin, igen, hittade en mack, sjöng, blev glada. När vi anlände i Brastad så lastades allt ur och sen shreddades det massa skön longboard i den bohusländska natten.

Sen var det midsommar och vi drack saft och var glada. Gjorde Lysekilshamnen osäker, hängde i parken och käkade en jävligt god kycklingbaguette. Kanske missade en del, men det var avezum nevertheless. Tappa bort Linder gjorde vi också, men han hann komma fram lagom till att vi tänkte ringa polisen. Ingen skada skedd.

Fortsättning på midsommarhistorian kommer i form av videoinlägg som filmades under kvällen, blev ett par...

Idag söndag ska jag, Victor Ingemar Göransson vara så schleten och slapp som det bara går. Ialf tills jag tröttnar på det. Min dator sjunger på sista versen, tar snart en halvtimme för den att starta upp helt och ändå laggar den friskt resten av tiden. Ska försöka läsa ut den engelska boken jag ambitiöst köpte i Barca. Och kommer väll förmodligen hamna i stan med en svettig(tillika älskvärd) Markus under kvällen och diskutera om allt och lite till.

Jag har svårt för söndagar alltså, de lyckas alltid bli mer eller mindre ångestfyllda. Förmodligen till stor del för att på en söndag följer det en måndag...



BrodernaBra By Midsommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0