Schleten, ja tack.

Men volleyboll är väll rätt kul ändå? Och fysträning? I alla fall i lagom mängd. Har klarat av 6 1/2 av 11 träningar, och träningsvärken frodas som aldrig förr. Igår hade vi uppvärmning/fys med Marcus "Max" Nilsson, Svea rikes enda volleybollstjärna. Topp-tre i världen. Helt okej. Men kontentan förut att det var jobbigt och att vi gjorde de sjukaste övningarna jag sett så påstod Max att mina "höftjuck" var de bästa han någonsin sett. Höftjucken bestod av att bara stå rakt upp och ner och skjuta fram höften och endast höften fram och tillbaka i ytterlägena, och detta var jag tydligen grym på. Förmodligen det enda jag gjort bra under lägret, märks att jag inte rört boll och ännu mindre hoppat eller fysat på snart 3 månader.

Men blev idag beordrad vila efter halva morgonträningen då jag sprungit runt och hostat som en gnu. Svante påstod att det inte lät som jag var helt frisk (döh?) och sa åt mig att vila. Så nu sitter jag hemma i min efterlängtade soffa och försöker komma ikapp omvärlden. Missat en hel del efter en vecka i Spanien och sen isolerad i Frejahallen efter det. Har även fått i mig lite mer piller som tydligen ska hjälpa både mot hosta, huvudvärk och inflammation. Kommer nog må jävligt bra imorgonbitti...

Det är ändå ganska mysigt att få komma hem och sitta och lyssna på regnet som slår på rutan när man ska ta sig en välförtjänt powernap på några timmar. Säga vad man vill om svensk sommar men det är ialf mysigt med regn.





"Ju högre du når, desto mer träningsvärk kommer du få..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0