Beeeeachbiiiitcheeases.

Jamen du som tidigare nämnt hade vi idag en så kallad friluftsdag som självklart spenderades med på Odenbadets anläggning för beachvolleyboll. Kvicksilvret visade modiga 7 grader och regntunga skyar var ett faktum när jag flög hemifrån imorses iklädd shorts och tshirt. Hörde vissa klagomål om vädret från vissa håll, kanske även någon lyckades urskilja något negativt yttras om vädret från min sida också. Dock är jag tveksam.

Kan ju inte förneka att fötterna tog lite stryk i den lite småkyliga sanden, men det som inte dödar det härdar har jag hört. Sedan var det ju svårt att gå runt modslagen när sådan fantastiskt spel pågick överallt. En volleybollare fick styra upp det hela i varje lag (jag fick äran att tillhöra dessa så kallade volleybollare för dagen, jag kom ju trots allt in) Sedan var det blandad kompott med spelare av skiftande klass, men det som var genomgående var nog att alla gjorde sitt bästa och försökte ha roligt. En spelare stod väll i en klass för sig idag, vilket alla som var närvarande idag nog skulle hålla med mig om. Patrik Assio, mannen, myten, diskarn. Sådan spelglädje och aktivitet har nog aldrig skådats på en volleybollplan. Ingen gick säker för hans entusiasm, fråga hans lagkamrater bara. Sedan stod vissa andra händelser ut bland andra, Hylte-Torupderbyt mellan Johan och Rasmus, Linns takblock mot Albin (som han aldrig kommer att få glömma) själv stod jag väll för ett rätt smaskigt blockutanfall mot ett härligt nybörjarblock.

Frågan är om någon pallar läsa all den skiten, inget fattar ju inte vad ett nybörjarblock är, ännu mindre ett takblock. Börjar förstå Markus resonemang lite... känns dock som att man lika gärna bara kan fortsätta skriva om den skiten man vill istället för att gå ner i djupa argumentationer om varför man inte ska vara mainstream eller vice versa. Dock skulle ju detta kunna bli en ganska roande läsning om argumentationen fördes fram på ett sådant sätt att alla kan hänga med och härleda argumenten. Men njut nu av bilderna på volleybollturken utan att bry er om vad ett takblock är.





Fick ni inte nog av bilder här så kommer skiten snart att finnas tillgänglig på ansiktsboken. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Julia J

hahaha, Assio är för söt!

2010-05-31 @ 21:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0