Mmm, bittermåndag.

Måndag morgon, tiden då vädret statistiskt sett är bättre och finare än gårdagen och humöret ligger och skvalpar ner vid fotknölarna.

"Det ser ut som du sålt smöret och tappat pengarna."

Ovanstående term är myckt vanlig hemma hos familjen Göransson, kan dock inte riktigt ordagrannt förklara dess ursprung men innebörden är ialf att man ser ut som man helst skulle vilja ligger några fot under marken. Ungefär så känner jag mig idag, vet inte riktigt varför dock. Är väll förmodligen baksidan av förra veckans formtopp. Livet måste ta ner en på jorden igen. Det har slått lock för örat, igen. Typ 10 gången i år. Därför vaknade jag inte av att klockan ringde 15 cm ifrån mig, inte heller när mor kom och gastade. Först när far tar tag i problemet och ruskar liv i mig vaknar jag upp. Klockan visar på 07.30. Sen dess har jag ätit den värsta portionen gröt nånsin och tittat på min underbara dator som hunnit krascha tre gånger än så länge. Känns skönt. Borde varit i skolan nu. Borde pluggat mer igår. Borde städat. Borde sluta skriva nu. Borde ta tag i denna veckan innan det är för sent. Mmm, måndagar.


'
Goes, glaes, bittermåndag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Sötnöt!

2010-05-31 @ 17:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0