Kaj Railjam 2010

Det var samling hos Linder kl 12 och efter lite huvudkliande lyckades vi packa in all skit i den "lilla" A6:an, 6 par skidor, 3 brädor och tillhörande skit... det blev ganska fullt. När vi kom fram till den fantastiska staden Lidköping så hade Alex och co. gjort det mesta utav grovjobbet. Startramp, kick och rails var på plats men det återstod ändå en hel del skottande för att få det åkbart, men vad gör man inte?

Hann med både en fika på rådhustrappan och en kebabtallrik innan det hela satte igång kl 5. Och även de två första åken som var löjligt nerviga, har nog aldrig haft sån puls. Ever.

Den första halvtimmen var det lite trevande åkning för alla men sedan släpptes det loss på de flesta spärrarna, och kön till startrampen slingrades över torget. Det var väll ungefär i samband med att alla kännde på grejerna som jag chuckade den första backflippen, som för alldel slutade på höger axel och knäna men satte ju den på tredje försöket ialf.

Sen var det stenhård kamp i nån timme tills jag hann med att få dagens fetaste felskär i kicken och jag drog ytterligare en landning på höger axel. Då tog jag det lite lugnt och drog fram tigerbalsam ur min kära bag. Och för första gången på ett tag så var det ju inte spec långt till närmta kylande isklump.

Men sen var inte tagget riktigt det samma, först och främst för att man började bli lite schleten men döligt skönt det var att få gå på snö igen.

Linder lyckades ro hem Oldschool-priset, Lill-Oliver drog hem dagens gap med en löjligt stor 450 på kinken och Alex blev tilldelad dagens ladd för sin 270 försök upp på kinken.

Over-all en mycket lyckad dag, som vi kan se tillbaka på. Just nu sitter jag lite som i en bakfylla, fast illamåendet är utbytt mot smärta.



That's it - That's all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0