Frågan är

Österrike recap, shoot!

Torsdag 14 April: Klockan ringde(skulle ringt) 03.10. Men själv låg jag vaken med magsmärtorna från helvetet, semikul. Sov säkert minst 30 min den natten. Men ialf, en skål yoghurt och en dusch senare var vi på väg genom mörkret mot Landvetter. För första gången någonsin var det fullt till varenda incheckningsautomat så började resan med att köa, asnajs. Sen lyckades mor bara få ut sin biljett till Frankfurt, för den andra hade tydligen försvunnit i cyberspace. Men ialf. Flyget avgick i tid och vi var i Frankfurt halv 9 och där satt vi och njöt(led i mitt fall pga av ovannämnda kassa mage) i 2.5 timmar tills vi fick borda Frankfurt- Innsbruck flighten. Kändes som en rätt onödig resa egentligen när vi knappt fått ner den utdelade chokladbiten innan inflygningen började, men rätt smidigt. Helt klart. Syster väntade på flygplatsen och efter gemensamt kramkalas fick vi skjuts med den o så saknade Mazdan(mamma har saknat den...) till hotellet där vi inkvarterade oss snabbt. Sedan pizza och rundtur på stan där vi bland annat hann med att hyra skidor och bräda till Torsten und moi. Så vitt jag kommer ihåg var vi i säng rätt tidigt då vi skulle vara uppe när frukosten började.

Fredag 15 April: Upp 7, frukost 7.30, avresa till Stubaier 8.15(men blev snarare 8.40 pga icke förklarliga händelser). Solen sken ikapp med mitt leende och jag trodde nästan jag skulle börja gråta när vi kom över den första kammen och fick se snö igen, fint. Jag fick hänga rygg på Hampus och Carlos hela dagen, inte fy skam då de båda hade kört precis allt som var möjligt under säsongen. Så till min förvåning fick jag en mycket fin dag UTANFÖR pisterna. Lite förvånande var även att den kära hyrbrädan gick så bra som den gjorde. Lunch inmundigades på en restaurang mitt i backen, fint att käka på pappas pengar i solen no doubt. På kvällen käkade vi ute, har för mig att det var Stiftskeller och rumpstek den kvällen... men jag lovar inget.

Lördag 16 April: Upp 7, frukost 7.30, avresa till Topspitzl 8. Det blev på allmän begäran en ny glaciär på lördagen då de flesta(jag) ansåg att det var roligare att se så mycket som möjligt. Efter den lite längre färden upp(1.5 h) så packades vi in i bergbanan(som för övrigt gick under jord, rätt avesome) och dök upp tusen meter högre upp. Solen sken som aldrig förr och vi åkte det mesta som gick att åka, fint. Fick även hänka på Torsten några och och blev riktigt stolt över det jag fick se, det kanske finns hopp för den där ungen ändå... Lunch blev hamburgartallrik i solen + någon sorts halloncheesecakeischthang, gott var det ialf. Efter vi åkt till stängning och även haft en liten tävling i pulkabacken begav vi oss tillbaka mot Innsbruck och middag. I säng tidigt, slitna som vi var jag och bror.

Söndag 17 April: Lite sovmorgon(om man nu kan kalla att pappa går upp 8 och börjar väcka alla andra för sovmorgon) sen frukost och avfärd till ett sjukt slott som låg precis utanför stan, vilket jag också tappat namnet på. Där spenderades det några timmar och vi hann även med en klassisk picknik i slottsträdgården. Solen sken givetvis. På kvällen åkte vi till en restaurang som låg strax ovanför staden med fantastisk utsikt. Var nog i särklass den mysigaste restaurangen jag varit på, den enda belysningen inomhus kom från levande ljus. Maten var oklanderlig och efterrätten likaså, me like. Sedan tog vi en promenad tillbaks till hotellet och nattade oss själva.

Måndag 18 April: Shopping stod på schemat, först skulle syster tydligen handla skor och efter en fika i solen mitt på Mariatheresenstrasse så började alla(förutom mor) traska bort den "lilla" biten till Burtonstore. Efter vi gått den "lilla" biten så spenderades en stund att gå runt och rycka och klämma på diverse saker ur hela Burtons sortiment, heaven on earth. Tråkigt nog var det ju slutet på säsongen och jag hade hunnit köpa allt jag kan tänkas behöva samtidigt som de var 30-50% rea på allt därinne, taskigt. Men fick ialf fyndat en hoodtröja som jag blev kär i vid första ögonkastet. Sedan promenade tillbaka, lunch på Rössl bestående utav sallad och vitlöksbröd. Sedan prövade jag och bror att gå slakline med Hampus, trökigt kul. Sedan tog jag mig för säkerhets skull en runda till i affärerna och utkämpade en vild innre kamp som slutade med att jag inte köpte den Oakleyjacka som jag ville ha.

Tisdag 19 April: Upp tidigt, packa det sista, sen flygplatsen. Det strulade direkt när våran förflyttning från ett senare flyg inte gick att se i datorn även fast biljetterna stämde, så vänta i 50 min dirr. Sen kom vi till slut igenom tullen och kunde shoppa lite billiga mentos(<3) innan vi hoppade på planet. Sedan i Frankfurt ändrades gaten i sista stund utan att någon info gick fram, men vi hittade dit ialf och var rätt uppstressade. Men det var ju ingen fara för att när vi till slut kom ombord så var vi tvunga att vänta en timme på att ett anslutningsflyg skulle komma fram. Kul, verkligen. Men vi kom hem till slut, dock inte bagaget som tydligen fastnat i Frankfurt. Gött att slippa släpa på det iofs. Sedan lunch/middag på Max i Borås och sen hem. RIktigt fint, riktigt fint.



Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0