Dimma och strutar

Helgen har varit fin, riktigt fin! 
Tänkte sammanfatta de största händelserna i kronologisk ordning, som sig bör.
Fick krama Pia för första gången på mer än 3 veckor(en evigheeeeet) i fredags kväll. Fick gå på stan och visa Ellinor Falköpings bästa sidor(nakenhet och fylla enligt Borgmästaren(Martin Erkenborn)). Vi besökte båda bergen och byttan, eller de tre B:na som det är vida känt som...
På kvällen festade vi. Jag började att leka DJ hos Mårten. Känslan när man får spela vad man vill på en fest utan att det kommer några brudar och gnäller för att det inte låter som det som spelas på MTV. Bra där. Sedan tog jag mig vidare till Wolff, där jag han med att dricka glögg och öl och tugga i mig en banan med skalet på.
Inne på Dagnys var det bra drag, men när Hoffmaestro spelade ballade det ur. Tyckte inte det var så roligt att stå där och knuffas fram och tillbaka utav arga, fulla, idioter som tror de är så himla arga, fulla och tuffa. Men det var roligt ändå! Eliten var ju så gott som samlad. Jag, Pia, Palme, Anders, Erik, Maria, Wolff, Zkillan osv... och självklart lilla söta Ellinor som fick uppleva Falköpings uteliv när det är som... ja, det tar ju emot att säga bäst men ehe.
Vi tog oss hem och i säng utan några större missöden. Väll inne i huset tappade vi bort anders men det var väll ett mindre problem.
Var väldigt seg på följande morgon. VÄLDIGT seg. Jag kände mig lobotomerad. Men det löste sig(någorlunda) efter jag hunnit stressa i mig några pommes och lite kebab och stod i ett tält på torget i klänning och sjöng. Sedan gjorde vi ett luciatåg på Åsle Tå, ett på Bergsliden och till slut den stora finalen i St Olof. Det var förövrigt riktigt roligt att få sjunga på ett ställe med bra luft, fantalonisk akustik och bra publik. Bra Kyrkan.
Sedan så missade Pia och Elli tåget i skövde, på något jävla vis, så då fick jag sova en natt till med Pia...(NVT... eller?). Imorse lyckades de däremot komma på tåget och jag fick åka hem och sova en timme innan jag återigen begav mig till stan.
Mitt svenska nationella muntlig(bra ordföljd) gick bra. Pratade nästan helt utan anteckningar och jag höll mig mycket bra i tidsramen, och då improviserade jag väldigt mycket. Man vet att det går bra när man ändrar talet as you speak.
Nu råkar jag ta lite ledigt för att sova. Lucia kl 17 och sedan är det pants down- go to town som gäller. Taggad som as. Lusseålle, här kommer NV09a!
Coola, arga killar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0