Scwoosch!

Ungefär så kändes min dag. Det kan inte varit så länge sedan jag ilsket kravlar mig upp ur sängen och muttrar något i stil med "fan ta den där jävla miljön"... eller något sådant. Snoozade som sig bör lite för länge så att jag var tvungen att lägga på ett litet kål för att hinna till ovan nämnda miljökunskap. Bra Victor.
Men efter det har dagen bara gått framåt och blivit bättre. Lars pratade inte så mycket om jordens undergång, jag lyckades nog förövrigt få in en smart fråga. Vi spelade lite volleyboll på gympan. Knäet höll och det var länge sen jag hade så kul på en idrottslektion i skolan. Med det sagt vill jag säga att jag i regel har väldigt roligt på idrotten. Film på psykologin. En improviserad redovisning och mycket cep på med grund i stället för de sedvanliga "smått" uttråkande föreläsningarna och sedan slutade skoldagen med att lyssna på några tal på svenskan.
Fredagsensemblen gick bra. Ingen cepade. Inte ens jag. Och jag var inte ens trött. Bra Victor.
Dirr ner till byttan. Ganska lugnt idag igen. Lite pillande där och här. Det värsta var nog en ung dam som inte verkade lyssna eller tro på ett enda ord jag sade för allting ifrågasattes och drogs till sin spets. Om det så nu gällde färgen på ett belag eller vad skillnaden på längdskidor och trälappar med remmar var. Men jag löste nog detta ändå till slut.
Tror att de flesta som gick ut från affären kände sig nöjda med sina köp.
De fläääshiga googles:en som jag pushade på att vi skulle ta hem hade kommit så jag gav mig själv en tidig julklapp, inte helt fel på en torsdag.
Läste precis en mycket fin krönika om alpresor, även om du inte bryr dig alls så kan det nästan vara värt bara för att den var så fint skriven.
Imorgon är det lite småsnuskigt tidig revelj för att göra den roligaste luciadagen. Nämligen den dagen man både får leka på kurorten och få godis på Pellviks.
Saknar 92:orna när jag tänker på lucia. Saknar Anders, Oskar, Edvard och Agne. Fina grabbar. Undra vad de gör nu för tiden?
Och bara för att hittar jag inte den fina bilden.. eller jo, NU!
I freakkin löv you guys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0