En söndag i mängden... fast ne

Bortamatch i Malmö var dagens headevent.

Uppstigning klockan 04.50 för att samlas kl 06.00 och ändå lyckas jag bli stressad... Men en hyffsat smärtfri nedresa. Åka tre stycken normalbyggda gossar i bak i en V50 där det sitter två lika stora gossar är inte jättekul, speciellt inte i 4 timmar... Men vi överlevde även fast mina knän gjorde sig påminda om sin egen existens. Blev en extrafrukost på vägen ner, donken självklart. Men den kompletterades med den bortamatchsutvecklade dieten bestående utav RedBull och mentos.

Vi var väll framme kanske en timme och 40 min innan matchstart så vi drog några promenadstråk tills det var dags för inspike. Orkar inte orda om matchen då det redans skrivits ett ypperligt matchreferat av Dr Ull som kanske hittar hit i sinom tid... Vi vann ialf med 3-2 och det var en jävligt rolig match allt som allt.

Sedan hade vi blivit utlovade Sveriges bästa falafel efter matchen och den höll för förväntningarna. Segerfalafel för 25 kr borde bli standard. Tror jag hittat en ny kärlek, mycket mat för löjligt lite pengar -> Super Falafel i Malmö

Hemresan innefattade gnäll om brist på plats i baksätet, otaliga försök att hitta en smärtfri position och en tillhörande stopp på Gotteboet.

Nu har jag dragit på mig både dubbla knäskydd(värmande jävlar) och Uglisuiten och är laddad för en söndagsfilm innan det blir dags för sängen. Självklart akompanjerad med en nätt påse godis från ovanstående plats.

...vädret suger kuk men vad fan ska man göra...

Gnälla funkar ju uppenbarligen inte ialf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0