Hallå.

För er ihärdiga läsare så vet ni vad det är dags för. Jag tänker inte säga vad som flyger genom mitt huvud, men ni förstår var jag menar.
Jag tänkte för en gångs skulle inte skriva det vanliga inlägget jag brukar skriva utan försöka gå utanför ramarna och skriva ett sådant inlägg som jag egentligen vill skriva men oftast saknar inspiration och material inför eller känner att det är för personligt och inget som allmänheten bör få ta del av.
Men sagt och gjort så ska jag försöka mig på det här. Jag var i Branäs i helgen på en skidresa, vilket egentligen inte hör hit, vilket då gjorde att jag för ett par dagar stängde ute mig från omvärlden till en liten del. Egentligen bara inte gå in på facebook. Men då när jag kom hem från denna resa på söndagkväll och inte hade besökt denna helvetessida sedan i fredags ca 16.45 så gled även måndagen förbi utan att jag egentligen tänkte på att jag inte besökt denna hemsida. Så då slog det mig att jag borde göra en intern utmaning utav det här och göra ett uppehåll för en vecka.

Det ledsamma med det hela är att jag under den tid jag spenderar framför datorn nära på reflexmässigt har öppnat facebook. Detta är egentligen ganska hemskt när man tänker på det att man är så bunden under denna hemsida. För jag känner ju inte att jag får ut speciellt mycket när jag väl sitter där och nu efter några dagar borta där ifrån så känner jag ingen större saknad heller.
Sen är det ju så att jag vill komma någon vart med mitt liv och vara lite produktiv. Vilket då ibland stoppas när man sitter och refreshar facebook tills man blir blind. Så detta är egentligen ett ställningstagande att jag ska försöka att bryta de starka banden som jag byggt upp med detta komersiella monster.
Detta kan man ju argumentera fram och tillbaka för och väga in en fruktansvärd mängd med olika infallvinklar. Det finns ju dels det med att vissa tycker privatlivet förstörs, vilket jag inte är en utav dem då jag tror att i dagens samhälle så om regeringen eller något ondskefullt geni skulle vilja monitorera alla individer så skulle inte det kräva en speciellt stor effort. Då de flesta nu mera har smarta mobiltelefoner med gps och snabb internetuppkoppling. Men då med alla dessa sociala medier (dock är vi svenskar väldigt smalt insatta i detta och håller oss för det mesta till facebook och diverse bloggar, när det finns en fruktansvärt vacker internetkultur utanför dessa ramar. Men detta är ett helt annat ämne (Note to self, skrivmaterial)) så kan man hamna i en sorts kontroll ändå, i och med att du själv kan välja att visa allt du håller på med och endast dölja en del saker i ditt liv.
Så den aspekten är inget som direkt skrämmer mig. Jag tror mer det är en form utav frustration jämtemot att jag egentligen inte ens bryr mig om vad allt folk gör. För man har ju inte bara de "vänner" som faktiskt är ens riktiga vänner som man kan ha någon form utav intresse av vad de håller på med.


Nästan samma som vanligt i alla fall.


God kuk till er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0