Handboll, vafan

Sista gången jag såg en handbollsmatch var det från VM i Kroatien. Det enda jag kommer ihåg är att man inte vågade och när man gjorde det så var det idiotsatsningar utan dess like, allting såg tungt och orkeslöst ut och man mådde illa bara man tittade på dem.

Sen dess har jag bojkottat handbollen, det skulle aldrig kunna bli några matcher värda att se utan de gamla gardet med Wisslander och co. som gjorde handbollen till en tidig favorit.

Och nu gällde det, Vm på hemmaplan och Sverige hade allt att vinna. Man krossade tydligen Chile i matchen som jag knappt visste spelades och det var tydligen en av de bästa matcherna som spelats på länge inom svensk handboll. Såg de tre sista minuterna av förra matchen och det såg lite ut som Sverige var på gång igen.

Med experternas ord i öronen så bänkade jag mig i soffan för att se Sverige "ta med sig enkla poäng in i nästa omgång"

Inte riktigt. Det var som om det var Kroatien all over again. Ingenting stämde, ingen vågade visa vägen och moralen är körd i bott. Däremot var det riktigt härligt att se ett överpresterande Argentina med målvakten Schulls i spetsen.

Det ska nog mycket till för att jag ska kolla på någon mer match inom en nära framtid...

Det räcker med att jag måste vara med och spela sådana matcher själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0