Smells like kneehurting

Doften av mint sprider sig i rummet när jag glider in i min klarröda uglisuit...

Sista dagen i skidskolan är avklarad och knäna har fått sig en ordentlig omgång med tigerbalsam. Vaknade på det sämsta möjliga humör idag, inte blev det bättre av att jag klev ut i världens snödriva iklädd endast kalsonger och foppatofflor när jag var på väg in. Endast för att inse att jag hade glömt nycklarna och var tvungen att gå tillbaka och i ett försök att hoppa över snödrivan halkar jag och landar ytterst oelegant på röven rakt i drivan... inte det bästa sättet att vakna på...

Men försökte ialf hålla humöret uppe resten av dagen, går ju ganska lätt när vi har så härliga barn i skidskolan.

Lite halvkasst att jag ska stå inne hela dagen imorrn när de har lovat solsken för första gången på snart en vecka. Den dagen kommer kännas lååång inne i dunklet i uthyrningen.

Har lyckats pwrnapa i 2 timmar och plugga intensivt och ostört i 1 timme, vilket inte händer ofta(läs aldrig) så jag är rätt nöjd med dagen trots att jag inte hann gymma pga sjuka helgtider och skit på gymmet. Who is this trettondagen?

Hörde att min julklapp nu är påväg till svearike och att jag ska få lite återbäring från mor och far. Min syster blev nämnligen helt bestört när hon fick höra att jag var tvungen att betala hela min resa till Bad Gastein själv och sa att hon själv hade fått alla sina resor under gymnasiet betalda... thank you dear! Lite oväntad återbäring är aldrig fel!

Men nu ska jag försöka plöja igenom Oliver Twist i en sittning så att jag slipper det i helgen, lek lugnt!

(håller alla tummar och tår för att det kommer snöa och inte regna på lördag och att det faktiskt kommer 20 cm på tisdag!)



Trysil-10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0