Snö

Tänkte gör nån liknelse om att vara snökåt och kolla Yr var tjedje minut är som att vara kär och kolla in brudens facebook dygnet runt och gilla allt som går. Men jag skiter nog i det. Det är ju rätt onödigt.

Första sovmorgonen på lovet idag, fäkkin wonderfiul. Nog för att jag gick upp 10.05, men det var då jag vaknade och jag var helt jävla utsövd. Sånt som inte händer. Jävligt fint.

Första planen för dagen var att gymmma och sen plugga. Men när solen kikade fram igenom målen så omprioriterade jag lite. Det blev brädåkning istället... och bara sådär så gick solen i moln. Skräll7.

Lekte lite, shapeade en kick och byggde en landning och blev med ens jävligt sugen på att få till en ordentlig VIGI-setup.... men tiden är inte på min sida. Hade jag inte gått i skolan, inte spelat volleyboll, inte jobbat, inte velat träffa folk, inte sjungit i sjuka körer, inte tränat sjuka barn. Då jävlar hade jag sprungit ut på dirren och byggt en jibbpark som heter duga. Men som sagt, lite går före...

Tänkte nog inte göra så mycket resten av kvällen. Borde plugga men kör på min vana att inte göra det och lita till det lilla jag har innanför pannbenet ska göra lite nytta ändå. Tiep.

Läste igenom två meningar jag har skrivit nu, och fattade ingenting. Inte undra på att Ugglan tycker jag är en idiot. En idiot som tydligen inte är värd mer än G i svenska. Men vafan.

Blev jävligt sugen på att facka på livet och hänga med Laggan och The Linders till Branäs nästa helg. Men den där jävla volleybollen tar ju upp varenda helg. Så där sket det sig.

Hade varit så jävla gött att få åka lite riktig park med riktiga åk och inte bara en feature.

Känner nu att det här lovet har gått något djävulskt fort, precis som vanligt. Men nu har jag bara gjort en sak, jobbat. Vilket gör att det ändå känns rätt meningslöst... men får la hålla tummarna för att jag blir glad när jag har pengar i plånboken när det börjar närma sig avfärd till Bad Gastein.

Satt och kollade klipp från midsommar med Laggzor och Tholle igår. Tråkigt gött vi hade då, sol, öl och livet lekte. Soft. För övrigt var det jävligt maskulint att sitta och käka sorbet straight outta da box och softa med grapparna, de är ju så söta.

Hörde rykten om att det skulle ut och faras imorrn. Jag sa Gällstad elr Jkp. Mamma sa Skövde och Max. Mamma känner mig alltför väl...



Soft liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0