Status: Tillfreds

Tillbaks till verkligheten!

Haha fast ne. Livet är nästan lite för bra just nu för att vara verkligt.

Men för att ta saker och ting i ordning ska jag recapa nyår lite snabbt: Vi hade en gentlemannamiddag hos Tholle med ryggbiff och andra godsaker. Bland annat en fantastiskt fint improviserad marängtårta utav undertecknad. Det blev en riktigt fin och sofistikerad tillställning med öl, vin och chmpange.... dock inte i några mer bemärkningsvärda mängder så när det blev dags för att dra ut så var inte tagget på topp. Inte blev det bättre av ett svettigt spöregn heller. Men vad gör man inte? Det blev väll lite trevligt att hälsa på allt folk utanför Dagnys men pga ovan nämnda otagg så var jag mer sugen på att sova än något annat...

Något som jag och Linus till slut fick göra. Mer eller mindre ialf, vi intog båda horisontalt läge i varsitt hörn utav uthyrning. Ajustdet, i uthyrningen och ingen annanstans. Och varför kan man fråga sig? Det hade fallit på vår lott(vi var de enda som ville) att jobba 09.30-17.15 på Nyårsdagen. Rätt soft.

Just då tackade jag mitt otaggade drickande, det gjorde natten väldigt mycket lättare. Och då vill jag ha sagt att det inte var speciellt lätt, pröva själv att sova i uthyrningen med endast en handduk under sig och en väska till kudde. Rätt oglamuröst osv. Men det var jävligt nära och fint till jobbet dan efter...

Dock skulle jag överdriva grovt om jag påstod att det var jobb vi höll på med, nae vi schtekte mera. Det var inte en människa där innan 12 så vi hann både fixa frukost och dylikt innan vi fick någonting att göra... vilket vi knappt fick. Dagen spenderades till största delen i en brassestol i solen. Jobbigt liv, speciellt om man får betalt...

Det var väll nyår i stora drag. Idag så var det löjligt segt att gå upp även fast jag nog fick en 10 timmars sömn. Men det släppte efter en stund. Första lektionen gick lätt, andra var den segaste jag upplevt. Sen fick jag lite ledigt innan jag avslutade med en snowboardgrupp på eftermiddagen. Och den gruppen var det roligaste jag gjort på länge. Snowboard är fantastiskt och skidor blir aldrig samma, tyvärr. Men det har varit riktigt gött att jobba idag med, glidit runt i sweet-solglasögonen hela dan och stekt. Nästan jobbigt att få betalt när man njuter så under tiden...

Andra noterbara saker är att mitt högerknä cepar ur, jag anar en slatter... jag har hittat tillbaks till chill-listen efter ett lååångt uppehåll (http://open.spotify.com/user/victorkawa/playlist/3uFTpFZenUQpiKaZY8tGoO)
Och jag kekar lösgodis för andra dan i rad... osmalt

Men nu ska jag försöka hinna med att fira in det nya året med en pizza med Lajnus, kan bli bra!

Å just det, BrödernaBra önskar er ett fantaloniskt gott nytt år!



Från Linus till er: en riktigt jävlig kebabsallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0