Två biografier - Två livsöden

Har under senaste tiden tagit mig igenom två biografier som handlar om två tämligen välkända svenskar. Båda är underhållare(eller underhåller människor på något vis ial) men i övrigt väldigt annorlunda.

Från vaggan till deadline handlar om Robert Gustavsson om allt från hans tidiga ungdomsår i grannkommunen Skövde och till hans ständiga ångestfyllda vardag som "superkomiker". Väldigt uppriktig och stundtals gripande bok. Men framförallt får man en hel insikt i allt det som sker bakom kulisserna och hur allting inte är lika glamoröst som det verkar. Helt klart läsvärd bok.

En Flickfotografs bekännelser av Bingo Rimér är däremot helt på andra sidan skalan. Det finns inget djup alls, inga funderingar över livets allvarligheter. Snarare funderingar och tankar om olika sorters bröst, spritsorter och knark. Okej, knarket kanske inte är så väsentligt men det finns där never the less. Mycket rolig bok att läsa, ungefär som att läsa Kalle Anka för vuxna känns det som. Han har upplevt en hel del den där blonde spjuvern med väldigt stora hörntänder.

Så. Nu har jag fyllt kvoten med seriösa inlägg för det här året.

Datorn har stått helt orörd i flera dagar nu.

Nästan så att jag kunde klarat mig utan den...

Men livet är gött så jag ska inte klaga, lev lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0