Chacha, intressantes

Hej, hallå, tja, åh hallå. OSV

Söndag. Fakking beautiful.

Men vafan, nu ska vi för i helvete inte gå händelserna i förväg.

Fredag. Upp okristligt tidigt för att sitta på en buss med kanske världens sjukaste, krulligaste elevrådsordförande och andra idioter. En resa till städernas stad, Västerås. Smaka på det liksom. Mmm, Västerås. Avesum. Två luncher, kycklingsallad och tacos. Bara en sån sak kunde göra min dag liksom.

Det var ju förövrigt kör-SM som var skälet till allt ovanstående och det som kommer att stå efter detta konstaterande, ville bara få det konstaterat. DVDK.

Övning på scen i 15 min, blev lite mindfukkad när man insåg hur sjukt stort det var. Freakkin avesum som käringa hade sagt. Sen lite mer övning i ett sjukt rum. Sen lite slötittande på småkörerna innan det var dags på att dra på sig den fantastiskt Fredags-outfiten som slagit modevärlden med storm. Överallt är det svart med vita hänglsen, men det är en annan historia.

Ialf, åter till tävlingen. Jag och mina kära andrabasbröder fick inviga scenen genom att flyga fram innan framträdandet och flytta flygeln. Heftigt. Sen var själva framträdandet ganska smärtfritt, roligt osv. Men det var ju ingen vidare publik tyvärr. Dock är det ju juryn som ska få en upplevelse... inte vi goddammit.

Sedan flög vi runt på sjuka köphus och sjöng på BR(Facebook) och lite annan flashhmob-isch-shit. Klockan slog 7 och vi hade hunnit fylla magarna med lite kvalitetsburgare från Jensens och vi satt uppradade längst upp på andra parkett. Sedan var det en transportsträcka fram till mitt urgrundsvrål när vinnarna blivit upplästa. Ja, vi vann.

Delad etta med Lunds Kulturskola. Men hey, vårat namn lästes upp först!

Urfakkelsen som följde efteråt är svår att förklara, det är ju någonting med SM och guld kombinerat som får Herr Göransson att tända på alla cylindrar. Fint.

Och efter bussresan kan jag nog nästan påstå att jag förlorat en vän eller två som försökte utnyttja tiden till sovelse... Men vafan, det är ju kul att gapa.

Sen var besvikelsen stor när jag inte ens var hes igår, betyder att jag inte försökte ordentligt(vilket jag gjorde).

Sjuka kalas med trevliga diskussioner om allt från pudersnö till diesel till förintelsen. Och tårta. Givet.

Idag så har det chillats till max... på Max. BÄM. Fan gott.

Nu så fukkar jag på livet och vet inte vad jag gör. Men tror att jag sätter igång en idiottränings period start nu. Bara för att jag kan. När man inte har någon matte liksom. Men sova, herå. Må gud vara med er.




Två bilder säger mer än en jävla massa ord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0