Hej och hå

Måndagmorgon: Upp, prata med vårdcentralen, gröt, twitter.
Trött var morgonens ord och det kändes att man hade ett lov i ryggen. Första lektionen var eng C, semislappt ändå.
Sedan fick jag snabbt slänga i mig lite mat och bege mig till Floby vårdcentral för undersökning 11.10.
11.23 står jag med en remiss till röntgen i Falköping i handen.
13.00 kliver jag in i röntgenrum no. 1
13.13 får jag ytterligare en remiss till akuten i skövde
(Sedan tappade jag alla klockslag) Men åkte ialf till akuten, fick komma till ortopeden och på med gips. Resultatet av en misslyckad nerblockning blev alltså att ett ledband ryckt med sig några benbitar när det drogs or led. En vecka gips väntar och vad som väntar sen vågar jag knappt tänka på...
Men mina intryck från dagen är ialf att vi i Sverige har det så snuskigt bra. Ringde klockan 08, och från det att jag bleb mottagen i floby har det gått 5 timmar och 23 min(inklusive paus på Max) tills jag sitter här igen(i soffan). Då har jag hunnit besöka tre(!) olika vårdmottagningar. Bra vården! Sedan att alla varit så trevliga gör ju bara så att man nästan kunde tänka att göra sådant här för skojs skull är ju en annan bonus.
Nu sitter jag alltså lite i skiten. Men vad gör det.
Det är ju bara ett helvete att blogga, pröva själva att bara använd EN hand, dessutom the lefty... semikul.
Slänger upp lite bilder från mobilen soon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0