Snö

Alltså, helt seriöst. Hand on heart. Jag älskar snö. Älskar snö djupt och innerligt. Några(många) av mina bästa minnen under hela mitt liv kommer från snöfyllda sammanhang. Snöbollskrig, pulkarace, vintersemestrar, puderdump i BG, skogsrace med pappa. Att sitta och se de vita flingorna sakta dala ner utanför fönstret, det är njutning. En känsla av lycka och förväntan infinner sig direkt. Man vill att det aldrig ska sluta snöa!
Så som det var förra året, så önskar jag att varje vinter var. Då hade jag varit en lycklig människa. Vem kan ärligt säga att de föredrar regn och rusk framför snö?
Så snälla, snälla kan jag inte få vinter och snö snart? Bara någon halvmeter snö. Bara så att den ligger kvar tills Mars. Det är väll inte så mycket begärt.
Så att jag kan spendera var enda lediga stund glidandes i backen, njutandes. Vare sig jag lyfter småbarn eller låtsas kunna åka bräda/skidor. Snö, snälla snö trilla ned.
Lycklig kille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0