Ännu en dag i resten av mitt liv

Ja, då sitter jag här i soffan. Klockan är 17.17. Väntar på att PiaFiaFisen ska ringa. Lyssnar på en pianocover av levels och sjunger på you raise me up. Standard.
Vad har jag gjort idag då?

Den fråga som fått er alla(alla 4Ö) att söka er just hit.
Jo, så här var det...
Klockan ringde 04.50, jag vaknar och tror inte på vad det är jag ser. Hela min kropp skriker "SOOOOV!". Sagt och gjort så går jag upp och käkar gröt(med rårörda hallon, LYX!). Sen drar jag in och hämtar Laggan. Åker till F-huset. Blir insläppt av Erik och tar plats i F-cafeterian.
Vad faen då för frågar ni er nu?
Jo, idag har nämligen Ållebergsgymnasiet i FALKÖPING(notera, inte Falkenberg) haft besök av Morgonpasset i P3. Hur awesome?
Så jag satt där på min lilla stol(när jag inte sprang runt), skrattade och njöt om vartannat över det faktum att få se de personer som gör sveriges bästa morgonshow live. Epic.
Jag fick vara med om väldiga tekniska problem, påhopp på Skövde(och Floby men det kändes mer välförtjänt) och till sist, tjugo i 10 så fick jag vara med och önska en låt live. Det kan ha varit något av det roligaste jag gjort. Det var en häftig känsla och uppbyggnaden efter att först pratat lite med progamledarna igår på efterfesten, och sen lite imorse, och sen suttit där och väntat och till sist få avsluta hela denna P3-hype på bästa möjliga sätt.
Ja, jag är lite starstruck. Det må så vara. Men snälla, låt mig vara det. Man lever ju bara en gång, och förmodligen kommer jag bara vara med i Morgonpasset en gång.
Ni kan lyssna på härligheten här!
Övrigt som hänt idag är att jag raveades på svenskan. Ugglan ger mig en lapp där det står att jag har ett omprov att göra...
...Jag fattade ingenting. Ett omprov? Jag hade en tid då jag aldrig fått G på ett prov(tills ettan typ), men jag har ändå alltid lyckats hålla mig godkänd. Och då kommer det här som ett slag i ansiktet. Ett prov som jag faktiskt pluggat på, och med mina vanliga mått mätt så hade jag fan pluggat MYCKET!
Men.
Det var fel(puuh). Jag fick VG på provet och Ugglan hade bara sjabblat lite. Det förstörde dock nästan min dag.
Men bara nästan. Avslutade med en mycket bra Fredagsövning. Nästan en av de bästa någonsin ialf. Förmodligen för att jag fortfarande glider på mina P3-upplevelser. Men det spelar ju inte roll varför jag är glad så länge jag är det!
Puss på er och ha en fin kväll era små gosingar!
Mitt huvud är knullat, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0