Greg Hill, min nya idol

Först och främst, Steve Jobs. En man med många strängar på sin lyra och en outtömlig passion för sitt arbete. En inspirerande människa på många sätt och vis. Han kämpade mot cancern länge, men inatt förlorade han. Vila i frid.

Sedan sitter jag och blegar i senaste Åka Skidor och har kommit över ett reportage som inte är vettigt någonstans, ialf inte den mannen det handlar om.

Greg Hill, 36 år gammal, fru och två barn. Bosatt i Kanada och jobbar som diversearbetande snickare. Sedan har han under 2010 gjort en liten utmaning för sig själv. 2 000 000 fot, 609 600 m. Det är har han klättrat under sina topp turer på ett år, bara för att han ville "testa sina gränser". Han var tvungen att snitta 1700 höjdmeter per dag(motsvarar att gå upp och ner för Åreskutan... 2 gånger), detta skulle han alltså SNITTA på 365 dagar...

"Jag gick ju oftast bara max 6 timmar om dagen, resten gjorde jag annat, så just det var inte så tungt"

Killen är sjuk. No doubt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0