Problemet med en bastu

Fortsatte i dag att jobba på något som jag tror kommer bli en vanligt återkommande del utav mina tisdagar, nämligen det ökända tisdags-håltimme-gymmet.

En trevlig upplevelse i sig helt klart. Att få lyfta lite tunga saker och kanske framförallt få gosa in sig i bastun en stund. Det sista nämnda var idag angenämare än vanlig på grund av två saker. Den första orsaken var, som säkert ingen annan missat heller, att hösten idag har kommit hit på riktigt med regn och rusk och för det andra så var de stackars(haha stackars in my ass!) ettorna uppe på berget och hade orientering i eländet. Ni vet vad de säger, Kharma is a bitch!

Men vafan, det var ju inte alls det jag skulle skriva om! Snarare var det den insikten jag kom till när jag satt därinne i värmen och svettades. Nämligen att det är väldigt lätt och behagligt att hitta intressanta och roliga tankegångar i en bastu, förmodligen har det något med att fukt stimulerar hjärnkapaciteten att göra...eller bara att det inte finns så mycket annat vettigt att hålla på med när man sitter där, ensam i ett hörn.

Idag kom jag på något särdeles intressant som jag tänkte att jag kunde göra något intressant inlägg om...

Men nu till nackdelen med en bastu. Du måste gå ur den. Så i samma stund när du ställer dig i den svalkande duschen och börjar posera framför spegeln så har du glömt de tankegångar som kunde öppnat ögonen på en hel värld. Typiskt...



Man vet att det är bra när negrerna är glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0