Österrike -12 #2

Så då var jag hemkommen från ännu ett besök i ett land som vi inte alls är granne med på något vis. Men Österrike har många fördelar förutom den nackdelen att det ligger så lång bort. Till exempel så finns det väldigt höga berg som oftast levererar ganska mycket fin skid och brädåkning november till maj. Sedan finns det jättesmidiga skidbussar att ta vart man än vill. Och sedan är ölen billig och god(Väljer att inte nämna det faktum att spriten är billig och tillgänglig, vet ju aldrig vem som läser detta!).
Så, vad ska jag säga om resan?
Den har varit bra...
Åkte med hela familjen och vi bodde i en asfrääsch lägenhet i Fulpmes i början av Stubai-dalen. Vi har druckit öl, åkt skidor och jobbat superhårt på googlebrännan. Dock så kommer jag nog att förlora det vad som jag och Wolff tog del i. Jag valde ju nämligen att ta av googlesen flera gånger under de dagarna jag var där... dåligt Victor. Men vad gör man inte.
Åh. Jag önskar att jag kände en oerhörd inspiration till att skriva någonting underbart och fantastiskt som skulle göra att ni kunde förlåta mig för att jag är så dålig på just det.
Men det har ialf varit väldigt kul att åka skidor. VÄLDIGT KUL. Carva skulle jag nog kunna göra in i oändligheten. Det är så tillfredställande på något vis.
Satt och funderade över livets allvarligheter på flyget hem. Det finns mycket som är svårt. Mycket som är alldeles för stort att greppa. Hoppas att jag någon gång i livet kommer kunna samla alla ideer och tankar till en ordentlig slutsats. Och skriva en bok om det.
Men just nu vill jag sova.
Imorgon ska jag ÄNTLIGEN åka till Rossö och äga. Men först ska jag tvätta bilen och packa upp. Och ner.
Åh, har för höga ambitioner om den här bloggjävelen. Tur att det inte är så många som läser den.
Men jag bjuder er på denna godbiten ialf, puss

Adventures in Transition II: Episode III from banks gilberti on Vimeo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0