Dag 3

Oh merry Saturday!

Eller något... Vaknade långt innan klockan ringde idag igen. Av någon konstig anledning som jag inte riktigt förstår men ändå. Trött som ett svin på vägen till backen men lyckas inte somna.

Väll uppe så kommer vi till en mycket vindpinad glaciär där snöförhållandena lämnade mycket övrigt att önska samtidigt som solen för det mesta lyste med sin frånvaro. Ändå lyckas vi skrapa ihop 1,5 bra offpist-åk, några bra pist repor och några laps i parken. Sedan tog jag och syster lååånglunch när de andra var ute och roade sig med en topptur.

Var så jävla seg efter lunch. Kom aldrig riktigt igång och gick in och satte mig i slutet. Planen hade varit att dra direkt efter alla kommit ner men pga laviner så stängdes vägen ner av så vi fastnade där till stängning. Men inga sura miner för det, möjligtvis trötta.

Hade en gnutta feber när jag kom hem och fick så djävulskt ont i magen. Det gick över strax innan maten serverades, vilket var jävligt bra för hade inte velat missa den måltiden för allt smör i Småland! En blandning av nöt, fläsk och kyckling som grillats och sedan flamberades vid bordet samt lite Goa söser, klyftpotatis och grillad majs. Preeetty sweet om jag får säga det själv.

Mycket trevlig middag med mycket trevligt sällskap.

Nu ligger jag i sängen och drömmer och den snön som förhoppningsvis kommer täcka hela Tyrolerområdet imorgon när jag vaknar. Taggar som fan på skogsåkning imorgon, febern kan gå och dö! Eller så får jag hjärtattack och dör med flaggan i topp. Låter som en win-win. Bra Victor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0