Snilleblixt!

Lösning på alla(!) världens problem är inom räckhåll!! Under tiden vi inmundigade våran måltid så slog en lösning på det problem jag upplevt under hela den senare delen av dagen. En lösning som medför lite småsaker som att rädda världen...

En vanlig dag i Österrike. Du är där när liften öppnar. Backarna är fina och pistade, livet leker. Du kan utan några som helst problem ligga på och carva tills benen inte orkar mer.

En vanlig dag efter lunch i Österrike. Nu har varenda människa som helst bara vill sitta inne och dricka öl också hittat ut i backarna. Och de som alltid trott att de kan åka skidor. Och de som inte kan någonting alls. Alla dessa individer åker och sladdar sönder varenda sluttning i hela systemet och lyckas på bara några timmar förstöra närmare 200 pistkilometer. De bygger puckelpister. Vilka knappt går att forcera. Inte på det sättet man vill ialf. Inte på skidor. Inte på bräda.

Så varför ska alla dessa människor bege sig ner till Alperna för att åka i backar som de egentligen inte klarar av? Som är för långa för att de ska orka åka hela vägen ner i ett svep? Varför stannar de inte bara hemma i den lokala backen och kanar runt där?

Där stör sig ingen på dem. De är inte såpass brant att de måste sladda som något hämtat ur Fast and Furious. Det är närmare. Billigare. Listan kan göras lång.

Hur ska då detta kunna lösas?

Svaret är sladdskatt!

Innan du släpps ut i systemet får du åka ner i en backe. Kan du inte åka på kant får du betala extra. Massor av extra(eller åka i speciella backar eller kanske inte åka alls, har inte riktigt kommit fram till det optimala). Vad händer då? Jo, de stannar hemma. Låter de utförsåkarna som verkligen kan utnyttja de stora systemens fulla potential göra det dagarna i ända. De sparar pengar. Sparar i princip hur mycket resor som helst(bilar, flyg, färjor). Hur kan detta vara dåligt?

Glöm fettskatt, det är Sladdskatt som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0