Livet- en åskådelse

Vad är meningen med livet? Finns det liv efter döden? Är det fel att stoppa snoppen i en annan mans stjärt? Att tycka att alla ska med? Att inte gilla snö? Att inte gilla lakrits?
Okej, jag borde slutat efter den första. Men ändå.
De senaste veckorna har måndag, tisdag och onsdagar sett ut så här: Frukost, skola, jobb, träning, hem mellan 21-22, käkat färdigt mellan 21.30-22.30 och sen rakt i säng. Vad är meningen med livet när man lever så? Jo, att man gör så mycket man möjligen kan under sin vakna tid och hela tiden är igång. Inte ödsla bort tiden med att uggla framför facebook eller powernappa. Ju mer man gör under en dag desto piggare blir man.
Det är en del av det som är viktigt i livet. Å andra sidan är det bra att kunna improvisera. Typ som att man bestämmer sig att man ska åka och våldgästa Pia torsdagkväll. Och sen gör man det och stannar hela helgen och bara njuter av att göra minsta möjliga. Och kolla på Cosmonova(rätt awesome skit förövrigt).
Sen på tal om inget, snö och 10 minus är underbart. Går runt och myser. När solen strålar över vita vidder då vet man att livet är bra. Får jag bara min jacka snart så blir det njutning på hög nivå, bra livet.
Sen att jag börjar 12.35 imorgon är ju bara ytterligare en fin parentes. Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0