Livets fina stunder

Då vart det ännu en kvällsblogg på g, när annars ska jag iofs hinna skriva dem...
Lagom intensiv dag i skolan. Dubbla miljölektioner, intressanta diskussioner på religionen och ingen historia. Då hann jag istället börja på min psykologiinlämning som ska in på Fredag, bra Göran. Sedan var det byttan och det var ännu en ordentlig dag med mycket att göra. Dessutom sög jag till mig ett par riktigt fräscha Salomon-pjäxor som byttes in. Kunden i fråga hade köpt dem nya förra säsongen men tyckt att de var för hårda... vilket gav mig ett par nästan nya pjäxor! Winning! Sedan hade jag lite tur i oturen eller något, men det blev ingen volleyboll när jag väl kommit ut till Floby efter jobbet. Det var nämligen endast 3 tappra riddare där som tänkt bära tränings-fanan högt... och det blir ingen fet på som käringa säger. Så vi gav upp det och då passade jag på att dra hem, käka lite gröt, byta om och sedan provköra de nya pjäxorna. Till en början var det illa. Sen blev det bättre och till slut mycket bättre än bra. Det enda som känns lite jobbigt är att när jag tog av mig dem så insåg jag att jag inte haft någon känsel alls i stortårna... men ska det vara tajt så ska det. Har man en fot som är 27.5 så ska man bannemig ha en 27.5:a. Så det så. Därför tänker jag fortsätta med denna pjäxan. Så det så.
Fick förövrigt ut ett par snäppet längre skidor från uthyrning och tillsammans med pjäxorna så BOY om det kändes bättre. Fick ju till carvingen. På riktigt! Kan jag nöta lite framöver så kanske jag kan säga att jag kan carva innan säsongen är slut. Bra Göran.
Nu ska jag sova som ett svin. Blir en lång dag imorgon med. Inget jobb i butiken men grejande i uthyrningen efter Fredagsensemblen. Livet är gött.
"Det är gött att vara gangster", Sa torsten när skethuset brann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0