Politik

Nu när man är ledig har man tid att reflektera över livets stora frågor. Eller så kan man sitta vid datorn och googla om MC-kort och kolla 9gag. 
 
Ialf. 
 
Såhär i Almedalstider är politik på tapeten mer än vanligt, och försöker man sätta sig in i det är det mest en stor jädra soppa. Några vill att man ska kunna tjäna mycket pengar och bli rika och att alla ska få sköta sig själva. Endel tycker att det är viktigast att alla ska ha det jämlikt. Endel tycker om att kunna gå till Konsum utan att se en enda invandrare(Eller snarare att de skulle vilja kunna göra det för så kunde man göra på den gamla goda tiden när negrerna och blattarna höll sig där de kom ifrån, ätandes på sina bananer).
 
Självklart tycker jag och tänker mycket om politiken och de som sägs och hurvida det ena eller andra förslaget är bra för mig eller vårat land. Däremot har jag ingen stark grund i någon av de politiska ideologierna. Antingen är jag alldeles för velig eller så är det fel på ideologierna(Möjligtvis är det bara fel på mig).
 
Det jag tycker är den absolut viktigaste ämnet som borde tas om hand om över hela världen är miljön. 
 
Miljön och allt som hör där till. 
 
Överbefolkning, produktion, utsläpp osv. 
 
Jag vet att jag skrivit om det tidigare men ett av de största problemen är att det finns för många människor på denna planeten. Ialf om alla dessa människor tänkt leva så som till exempel vi i Sverige gör. Skulle alla världens 7 miljarder 24 miljoner 500 tusen 820 människor velat ha samma liv som jag har just nu skulle vi behövt 8 jordklot. 
 
Vi lever 8 ggr över vad vi egentligen kan. 
 
Självklart blir det lite(väldigt) motsägelsefullt för mig att skriva detta när jag ser över mitt eget liv och hur jag gör mina val i vardagen. Oftast(nästintill alltid) så finns miljön aldrig med i åtanken när jag står inför ett val.
 
Här skulle jag kunnat försöka binda ihop mitt resonemang men istället ska jag ta bilen in till stan för att lyfta skrot. Hycklare är ett starkt ord men...
 
 
http://www9.ocn.ne.jp/~aslan/pfe/pop.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0