Vareitu

För några sekunder sen kände jag att det kanske var dags att skriva ett helt casual inlägg.
I detta kanske ska nämnas att jag precis genomförde en telefonintervju för Gröna Lund och kommer få besked om jag får jobb eller inte inom 2 veckor.
Också bör nämnas att jag behöver göra nummer 2.
Och att jag faktiskt egentligen varit helt ledig idag men ändå varit i skolan och skrivit min engelskaupgift och nu ska jag plugga. Sedan tänker jag belöna mig med muffins.
Ikväll ska jag träna tyngdlyfting. Det är kul. Bara det att mina stackars baksidor på riktigt känns som de blivit bearbetade av en hammare i några timmar. Men jag har matchande brännmärken på lillfingerknogarna så det gör inte så mycket.
Egentligen tänkte jag bara lägga upp en rolig bild, men nu blev det lite tråkig text också. Det tackar vi för.
Nu tänkte jag bli lite seriös.
Hörde på radion om att det under förra året anmäldes fler våldtäktsfall än någonsin, samtidigt som det skedde färre fällande domar.
Först och främst vill jag bara säga att det finns ingenting som får mig att känna mig så arg, obekväm och chockad som att höra om en våldtäkt. I mina ögon är det förmodligen det värsta en människa kan göra mot en annan. Att tvinga sig till sex. Att förstöra någons oskyldiga bild om att sex ska man ha med den man vill, när man vill. Att sex har man med någon man tycker om, för att man tycker det är skönt, eller för att skaffa ett barn.
När någon tvingar sig på en annan människa. Förnedrar den så mycket det bara går. När jag hör om sådant här mår jag uppriktigt dåligt. En ilning går genom min kropp och en kall klump lägger sig i magen samtidigt som en film spelas upp i mitt inre hur det skulle sett ut.
Och med detta sagt, att det nu fälls färre förmodade våldtäktshen än tidigare. Det kan ju uppenbarligen inte vara rätt? Varför sker detta då? Jo, för att det krävs hårdare bevisning än tidigare.
Men det som gör mig så skeptiskt till detta är att jag har jävligt svårt att se det scenariot där(jag är medveten om att killar också blir våldtagna men kommer hålla mig till majoriteten) en tjej anmäler en kille/killar för våldtäkt utan att det skett något. Offret vet väll bäst själv vad som har hänt. Svårt att tro att någon bara för att jävlas skulle anmäla en våldtäkt, och är så fallet så tror jag att det ganska klart skulle märkas.
Därför undrar jag, varför ska det vara så svårt att få en fällande dom för de värsta avskummen i vårat samhälle? De som gör andra människor till offer bara för att tillfredställa sina egna lustar. I mina ögon är sådana människor inget värda. De borde klumpas ihop i en bunker för resten av sina liv. Jag vet att sådana straff inte följer etik och moral men nej, de är asen inte värda.
Punktjävel för den diskussionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0