Blogga som sällskap

Ibland så får man fantastisk inspiration! Problematiken med denna inspiration är att lika fort som den kommer kan den vara borta om den inte på något vis dokumenteras. Som nu vet jag att jag hade en, i mitt tycke, ganska(tänkte skriva väldigt men jante fick mig att skriva ganska istället) intressant tankegång som jag gärna ville utveckla i form av ett blogginlägg. Men ack och ve, nu är den gnuttan inspiration borta med vinden.
 
Men trots detta kände jag ett behov, i brist på sällskap. Mina inlägg av den här naturen brukar sluta i antibloggande. Antibloggande har ju varit en stor del av min insats här på BrödernaBra, men trots detta känns antibloggandet lite pasé. För den svenska bloggosfären känns lite döende.
 
Det är ju ingen i dagens informationssamhälle som orkar läsa texter som är längre än 140 tecken och till och med det känns lite väl 00-tal. Vilket ger plats för instagram! Ladda upp en bild körd genom ett sjaskigt filter och använd 1000 hashtags i ett flöde som bara går komma åt genom mobilappen och inte din skrivbordslösning. Ladda helst bara upp bilder på all näring du inmundigar under en dag eller när du är på gymmet eller en bild på dig själv bara för att. Men att visa upp din fika för dina instagramföljare är väl inte tillräckligt så du bör koppla instagram till facebook och twitter så alla kan se dina muffins. Journalistyrket kommer snart vara pasé för vem orkar bry sig om hur samhället egentligen ser ut. Bryr sig ingen om hur samhället ser ut så behöver man heller inte ha demokrati.
 
CONCLUSION: Instagram = Monokratisering av samhället
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0